miercuri, 16 decembrie 2009

Lecturi urbane 3 - The Return of the Undercover Books


Se zice ca ciorba reincalzita nu e buna, continuarile filmelor de succes pierd din miez si prea multe episoade strica un serial. Exceptand Friends si Seinfeld, desigur. Lecturiurbane este la a treia editie si capata din ce in ce mai multa savoare, ca un vin nobil. Oamenii din metrou incep sa recunoasca evenimentul, cartile vin in numar tot mai mare de la sustinatori, pe peron la Unirii se aduna tot mai multi oameni entuziasti si zambareti.

Proiectul are ca scop declarat sa promoveze cititul in metrou. Citim, impartim carti, ii rugam pe oameni sa le dea mai departe intr-un lant benefic al lecturii si al generozitatii. Consider ca lecturiurbane realizeaza mult mai mult decat scopul declarat: demonstreaza ca initiativa este buna (mai buna decat murdarirea, sac!), gesturile mici pot face diferenta, exista si in Romania oameni implicati in proiecte sociale, oameni care au idei bune pe care le pun in practica si de care ne bucuram cu totii.

Aseara am impartit mai multe carti decat data trecuta. M-am bucurat atunci cand doua fete mi-au spus ca au auzit deja de proiectul civika si au fost mai mult decat incantate sa primeasca doua carti. Mi-au spus ca sunt studente si ca studentii ar trebui sa citeasca mai mult. Mai ai carti? Si mie imi place sa citesc. Si imi mai place de voi! Cum sa nu te emotionezi cand auzi asta? Am convins un domn care citea un ziar sa ia si o carte la citit. Spunea ca nu e mare cititor. Nici nu trebuie, i-am zis. O singura pagina de carte poate contine comori. Un tanar s-a uitat curios la titlurile cartilor pe care le tineam in brate si s-a mai dus si la "colega". Dupa o chibzuire atenta ne-a rugat sa-i dam doua carti: una pentru el si alta sa o imparta cuiva din metrou, odata cu noi. Si chiar asta a facut, s-a dus la o doamna si i-a oferit cartea spunandu-i ce-i spusesem mai inainte, aruncand o privire intrebatoare spre noi: am zis bine?

Aseara am impartit multe carti, 300 dupa unele estimari. Dar am adunat multa energie pozitiva. Ne-am strans cu totii la un after-party cu incaperi albe, covrigi calzi, poze vesele pentru albumul lecturilor urbane si oameni deosebiti. Priceless!

2010 se anunta un an mult mai bun decat acesta care isi trage sufletul pentru ultima data. Pentru rezolutia de Anul Nou va propun tuturor sa sustinem si sa ne implicam, fiecare in felul sau, in proiecte care merita.

Aftermath:
- Stelian Pavalache - great photos
- Marian "Vulupe" -  Valul Literelor
- Andrei Pavel - Lecturi urbane the 3rd
- Flaiu - Lecturi urbane.. 
 -Simona Stanescu - Lecturi urbane 15 decembrie
- Corydalis - Lecturi urbane-Lecturi subterane
 - Gabi Macovei - Lecturi Urbane
 - Badita Florin - Lecturi urbane
 - CinnamonAnna - great photos
 - Edvigia - Lecturi Urbane
 - Mirela Teodorescu - Lecturi Urbane in Metrou 
 - Kaizer Gogu - Salut, vreti un Maitreyi?
Articolul Oficial

11 comentarii:

  1. sunt curios ce carti imi pica de dat data viitoare :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Mie numai Alice in Wonderland mi-a picat si am fost extrem de happy, I love that book :)Mersi de vizita si comment! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. ma reprofilez pe target de varsta in functie de carti. noroc cu mama ca a avut o biblioteca vasta si am citit multe titluri =))

    RăspundețiȘtergere
  4. Saracii, parintii si bunicii nostri, au adunat si ei carte dupa carte. Cred ca ar trebui sa te reprofilezi...in domnisoara :)) Noua ne accepta oamenii mult mai usor cartile :))

    RăspundețiȘtergere
  5. woowie! ce n-as fi dat sa ma aflu in unul dintre acele metrouri :( Imi lipsesc atat de mult cartile in limba romana caci am terminat tot ce aveam de citit. Felicitari tuturor pentru aceasta idee. Splendid!

    RăspundețiȘtergere
  6. O inițiativă lăudabilă, Misaki-chan. N-am știut că ești implicată ȘI în proiectul ăsta :) Un suflet mare și nobil, asta ești. Mă bucur că există oameni care vor să țină în viață obiceiul cititului... Altfel vom ajunge ca cei din ”Fahrenheit 451”.

    RăspundețiȘtergere
  7. Ei, da! Bravos! Mai bine împărțiți cărți prin metrou decât mâncare. Mă rog, și cărțile sunt tot un fel de mâncare, dar pentru suflet. Să fiți iubiți!

    RăspundețiȘtergere
  8. ma bucur mult ca ne-am revazut aseara si ca iesit atat de bine. sper ca ai ajuns rapid aseara acasa :) ca noi am mers pe jos, ca era 23.17 si nu mai venea nimic :))

    RăspundețiȘtergere
  9. Aveti un proiect extraordinar!Cu ocazia asta poate reusiti sa ii faceti si pe acei oameni care sunt interesati sa citeasca mereu niste stiri stupide,care uneori nu ne intereseaza [gen: Nicoleta Luciu si'a pus botox sau nu's care fotbalist si'a sclintit glezna,etc,etc,etc] si poate,poate or pune si ei mana mai des pe carti. "Cine are carte,are parte!" Dar cine citeste toate porcariile din ziar ce are?

    RăspundețiȘtergere
  10. Foarte faina descrierea ta iar povestea cu tipul care a vrut sa ofere si el carti este geniala. Avem parte se pare de istorii frumoase cu fiecare noua editie de Lecturi. Tot asa ;)

    RăspundețiȘtergere
  11. @Gabriela: Sa iti trimit eu o carte in romana? :) Sa stii ca nu mi-e deloc peste mana, just say you want one :)

    @Cristian Gheorghe: Hehe, ce-mi place sa mi se spuna Misaki-chan :D Multumesc frumos pt aprecieri, dar eu consider ca mai am multe de facut pana sa mi se spuna ca am suflet mare si nobil! :)Poate ne mai intalnim pe la proiecte sociale, nu? :)

    @Tanti Jeni: Merit un polonic fiindca aseara am gatit carne de vita si a iesit ca o talpaaaaaaa? :)))Impartim si mancare...daca o gatesti matale! :))

    @Corydalis: The Horror! Ti-am zis deja ce harakiri imi fac pt asta! :) M-am apucat sa citesc cartile de la tine, zici ca a venit Craciunul deja, nu mai stiu pe care sa o citesc prima! :) Mersi frumos!

    @Hargrave: Nici pe mine nu ma intereseaza Nicoleta Luciu, dar cel mai bine e ca nici pe Samuraiul meu :)))) Si ziarele sunt bune, informatia e de valoare, acum depinde si de calitatea ziarului. Ca informatia despre Fata de la Pagina 5 zau ca nu ne face mai buni sau mai intelepti :))

    @Vulupe: Mersi frumos, draga vulupe! :) Si noua ni s-a parut geniala intamplarea, un pic smucit tipul, dar cu initiativa :)) Da, lecturiurbane se fac din ce in ce mai frumoase! It was nice meeting you face to face :)

    RăspundețiȘtergere