vineri, 11 decembrie 2009

Cum au salvat niste adolescente 19 copii din Ghana din sclavie

Misaki se uita tinta la mine, cu mila parinteasca. Imi spune ca degeaba ma ascund in cutia asta de carton aruncata pe balcon, langa un mop ponosit si o galeata. Degeaba ma uit la ea cu ochii rugatori ca doi nasturi de la haina ce sunt pe punctul de a se descoase. Degeaba o rog, degeaba ii amintesc cu realism ca e o naiva, degeaba ii explic cu aer categoric ca greseste amarnic, ca e inutil sa te zbati, ca trebuie sa curgi ca apele raului, nu sa te erodezi ca pietrele din el. Imi raspunde implacabil: daca niste fete de 14 ani au salvat 19 copii din Ghana, atunci tu de ce sa nu lupti pentru ceva, de ce sa nu te implici in proiectele in care crezi?

Of, Misaki, povestile tale inspirationale...duca-se pe pustii! Ma scutur de praf, ma uit cu regret la cutia mea de carton si ma duc in lume sa fac si eu ce pot. Misaki imi arunca din varful buzelor un japonesc: Ganbatte kudasai!Da ce ai mai bun! Efortul conteaza, mai mult decat rezultatul chiar.


8 comentarii:

  1. pai de exemplu, ai facut deja ceva: actiunea cu cartile. apoi, blogul asta. e si el o cauza prin el insusi. eu zic sa iei lucrurile asa cum sunt (pffffffff, cine vorbeste! Mrs. Agitatie in persoana... dar sa trecem peste!), pentru ca sunt sigura ca in calea ta vor aparea multe lucruri frumoase si cauze unde inima iti va spune sa te implici. inca o data, cred ca oricum faci deja lucruri minunate. iar lucrurile minunate nu trebuie sa fie neaparat colosale. mie, de exemplu, mi-ai inseninat o zi. nu e putin! apoi, de cate ori te citesc, ma inseninez. nici asta nu e putin.

    RăspundețiȘtergere
  2. daca tot depunem efort, ne asteptam sa obtinem si roadele. dar, niciodata nu ai sa cunosti rezultatul daca nu incerci. ne suntem datori sa incercam ;o)

    RăspundețiȘtergere
  3. @Zazuza: Buna dimineata, Ms. Agitatie! :) Multumesc de mesaj, incerc sa am rabdare. Nici eu nu cred ca lucrurile minunate trebuie sa fie colosale, pur si simplu am sa ma implic in continuare in proiecte in care cred si vedem unde ajung. Dar sper sa "make a difference". Videoclipul cu fetele chiar imi spune ceva :) Le las pe ele si pe americani sa rezolve pb din Ghana, eu ma concentrez pe Romania :))Un week-end placut! S-au deschis targurile de Craciun la voi? Nu stiu de ce, dar am senzatia ca sunt super :P

    @Fanfan: Buna dimineata!:) Exact! Trebuie sa incercam! Tocmai asta imi spun si eu mie, pur si simplu trebuie sa incercam, chiar daca intalnim reticenta! As vrea din suflet sa ajunga mai multi oameni la concluzia asta, indiferenta ne ucide in Romania...Sa ai un week-end placut! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce deșteaptă e Misaki :) Fără să vorbesc în clișee, un gest f mic al nostru poate însemna pentru altcineva enorm. Dacă pentru 1 om you make a difference, deja e f mult :) Ahhh, musai trebe să ne vedem! :)

    P.S. Mai ai cartea poștală cu gheișa? Am visat o gheișă superbă azi noapte :))

    RăspundețiȘtergere
  5. @Lia: Am 2 felicitari cu geisha, pe 15 cred ca va tb sa trag la sorti cine ia ce, tinand cont si de preferinte. Uf, as vrea sa dau la toata lumea cate un obiect din Japo...

    Anyway, ne vedem la Univ, pe 14 sau pe 16 ca pe 15 o sa fiu la lecturi urbane din nou :) Vin cu o prietena si cu manusi si sosetute :) Trebuie sa pescuiesc numarul tau de telefon ca sa fiu sigura ca ne vedem acolo :)Week-end placut, si tie si gagicului :) (am citit pe Hotcity :P )

    RăspundețiȘtergere
  6. Da-mi te rog un email la lia_stoica@yahoo.com si iti trimit nr de tel. Pupez!

    RăspundețiȘtergere
  7. Atunci când fiecare face ceva, un ceva cât de mic, în colţul lui de lume, e suficient pentru ca lucrurile să funcţioneze şi să se schimbe îm bine. Şi da, e de-ajuns ca un om să facă diferenţa pentru un alt om. Ăsta chiar ar fi un lanţ al gesturilor simple din care să iasă ceva bun.

    RăspundețiȘtergere
  8. @Day-Dreamer: Eu tot timpul pledez pentru gesturi individuale cu miez si sper sa nu devin vreodata cineva care-i deprima pe ceilalti sau care le abate la pamant sperantele, ci opusul :) Mai ales ca tin la ei, dar nu tin la "aducerea lor cu picioarele pe pamant" ^_^ Daca ma intrebi pe mine, dream on, Day-Dreamer :) De misiunile de inoculare a unei doze de "realitate crunta", lasam matusile si bunicii sa se ocupe :)))

    RăspundețiȘtergere