vineri, 20 noiembrie 2009

O carte, un loc pe bancuta in metrou

 

Saptamana viitoare se anunta a fi una foarte fasta. Pe langa piesa japoneza de teatru a carei intriga v-am dezvaluit-o deja, ceva mai pop-style decat voiam, marti seara, de la 19, ma voi afla cu placere la metrou, Piata Unirii 1. De obicei am card de membru in "partidul" biciclistilor, insa in acea seara imi permit o mezalianta cu metroul pentru ca...vom imparti carti calatorilor!


Lecturi urbane este un proiect despre care am aflat de la Adrian Ciubotaru  si pe care il sprijin din mai multe motive. Primul ar fi ca I want to take over the world...of Libertatea, vreau ca oamenii sa mai citeasca si altceva decat barfe ieftine si stiri negre, cine stie, poate chiar ne mai descretim fruntile si reusim sa le zambim celor de langa noi. Apoi, sunt convinsa ca aceasta este calea de a imbunatati mediul in care traiesc, in care traim toti, prin responsabilitate individuala. Nu am de gand sa povestesc frustrari de "tanar-talent" in Romania, dupa cum ma descriu niste oameni cu siguranta prea generosi cu mine, prefer sa vorbesc despre Japonia. Cat voi rezista in aceasta tara insa, voi face ceea ce am fost invatata, ceea ce am deprins in studiile in strainatate si ceea ce-mi dicteaza o etica cu care nu am plecat neaparat din Romania.
Si rostul postarii este sa....? Nu sa se bata cu pumnul in piept si sa va indemne la activism social, nici sa o laude pe cea care il scrie, sunt prea mica si prea noua pentru asta. Eu nu am pretentii decat de la mine. Dar cred ca acolo o sa se adune o "ceata" de oameni interesanti, poate vor fi conversatii cu niste calatori placut surprinsi, poate ca totul o sa fie un moment frumos intr-o mare de momente neplacute, sigur vor fi zambete, sigur vor fi carti bune, sigur va fi entuziasm ^_^

9 comentarii:

  1. frumos, frumos! bravo! me iz proud of you!

    RăspundețiȘtergere
  2. @Zazuza: Sper sa fie frumos! :) Am terminat primul volum din Millennium si-mi place, desi e foarte atroce cateodata este si foarte captivant. Eu nu prea sunt fan intrigi criminalistice, dar asta zau ca am citit-o pe nerasuflate ^_^ Multumesc frumos, gestul tau este cel care ar trebui laudat, eu nu fac decat sa-l dau mai departe :)

    @Lady Io: Initiativa le apartine altor oameni, eu am doar o mica mica contributie ^_^ Multumesc de vizita!

    RăspundețiȘtergere
  3. Despre ce carti e vorba? Titluri, autori? :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Cartile provin de la cei care le impart sau de la diversi binefacatori :) Eu o sa le duc probabil pe dragele mele carti de Yasunari Kawabata si Amelie Nothomb ^_^ Daca as fi reusit sa cumpar mai multe de cand m-am intors, mai duceam :))

    RăspundețiȘtergere
  5. Singurul scriitor japonez pe care l'am citit a fost Kobo Abe.Bine,si lui i'am citit doar "Harta arsa".Este singurul pe care l'am gasit pe site'ul de pe care imi cumpar eu cartile.

    RăspundețiȘtergere
  6. @Hargarave: Kobo Abe este un nume mare al literaturii japoneze :) Sa stii ca nici mie nu-mi plac toate scriiturile japonicesti (desi ai putea spune asta given my *little* obsession :)). De fapt, eu citesc si retin mai mult poveste, nume, adrese, chiar si autori, le uit pe toate dupa ceva timp. Dar povestea imi ramane, daca mi-a placut cartea :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Acelasi lucru mi se intampla si mie.:) Probabil si multor altor persoane. Insa,chiar mi'a placut sa lecturez cartea lui.Urmeaza sa mai achizitionez niste carti de ale lui,si asta cat de curand,sper.

    RăspundețiȘtergere
  8. Eu zic ca faptele bune , ne fac rai , in sensul ca nu trebuie numarate. Trebuie sa fim multumiti cum suntem,zi de zi , si aprecia inclusiv o fapta rea , care poate face cate 10 bune la locul potrivit.

    Ce vreau sa zic e ca fapta trebuie sa fim noi. Adica daca lumea se gandeste la tine, si face un lucru bun in loc de unul rau , e de bine. Mi-ar place sa fiu asa , dar deocamdata nu sunt. Asta vreau sa fie fapta mea buna, sa fiu un om mai bun. Pana atunci , eu zic ca nu am fapte bune.

    RăspundețiȘtergere