vineri, 6 mai 2011

Lansarea cartii "Iertati-ma ca nu sunt japonez"

Miercuri, 11 mai, ora 18:30, la Carturesti se lanseaza cartea lui George Moise, "Iertati-ma ca nu sunt japonez", al carei subiect este primul an petrecut de George in Japonia.

Sigur ca a-ti cere iertare ca nu esti japonez poate parea dubios romanilor, insa, asa cum am amintit intr-o postare trecuta, scuzele au o insemnatate aparte in cultura japoneza. Mai cu seama scuzele care au ca izvor faptul ca esti un element strain in Japonia. Pun pariu ca din pagini vor scoate limba poznas, catre noi, o multime de momente din care ne-am putea da seama cum se simte un urs polar printre pinguini.

La inceput esti atat de stangace, atat de nelalocul tau, atat de graunte de nisip in ochiul cuiva. Dai batai de cap celorlalti care nu pot sa te lase in legea ta fiindca asa e in Japonia, trebuie sa te prefaci macar ca te implici in viata celui de langa tine. Si-atunci normal ca-ti vine sa-ti ceri scuze, scuze ca nu te-ai nascut japonez ca sa intelegi  perfect unde este locul tau in acea lume, cat de adanca ar trebui sa fie plecaciunea care ti se face si...cum sa  cumperi un bilet de tren.

Lectura placuta! Eu, una, de-abia astept sa o cumpar!


3 comentarii:

  1. N-o să pot fi la lansare, dar mi-am pus dorinţa să am cartea, cu autograful autorului. Poate că o să cumpăr cartea, o s-o trimit în Japonia, George Moise o s-o semneze, o s-o expedieze iar în Ro şi-o să mi se împlinească visul :D

    Sau poate face o lansare a cărţii şi la Braşov :D

    Am scris şi eu despre carte, abia aştept s-o citesc. În parte, dorinţa asta ţi se datorează şi ţie, respectiv blogului tău :*

    RăspundețiȘtergere
  2. eu la Arcadia am vazut prima oara filmuletele alea de promovare si tare mi-au placut! bravo lui si bafta multa cu aceasta carte!

    RăspundețiȘtergere
  3. @Arcadia: Nici eu n-o sa pot fi la lansare din cauza ca nu sunt in Bucuresti. Am vazut ca ai scris si m-am bucurat ^^ Eu l-am descoperit tarziu pe George, probabil ca el scria cand eu eram inca in Japonia :)

    @Zazu: Daaa, bravo lui! Si bravo editurii! Eu ma gandesc adesea ca, datorita blogurilor si site-urilor de tot felul, datorita internetului, putem ajunge mai usor la oameni care scriu frumos decat ajungeam inainte, cand n-aveam decat sa asteptam ca o editura sa judece si sa-si dea binecuvantarea :) Mi se pare fantastic :)

    RăspundețiȘtergere